آخرین خبرها

مشروح خبر

ترویج  فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی نیازمند یک عزم جمعی است

ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی نیازمند یک عزم جمعی است

جهاد دانشگاهی، با هدف ایجاد یک عزم جمعی و ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری، اقدام به تشکیل «شورای راهبری مسئولیت اجتماعی» و شبکه‌سازی در میان فعالان این عرصه نموده است.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد شهید بهشتی در این راستا نشستی در پیرامون این موضوع  با حضور دکتر غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، دکتر عیسی علیزاده سرپرست معاونت هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی؛ دکتر کمال خدایی دبیر شورای راهبری مسئولیت اجتماعی و جمعی از اعضای شورا  برگزار گردید.

در ابتدای برنامه، دکتر عیسی علیزاده ضمن خوش آمدگویی، جهاد دانشگاهی را در درجه اول یک نهاد فرهنگی دانست که سایر موفقیت‌ها و دستاوردهای آن در حوزه‌های دیگری نظیر پژوهش، آموزش و… در سایه رویکرد فرهنگی این نهاد بوده است. وی در ادامه با اشاره به مسائل روز فرهنگی کشور و وجود توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالای جهاد دانشگاهی  برای ارائه راه‌حل‌ در این حوزه‌ها خواستار حمایت مجلس شورای اسلامی از  فعالیت های این نهاد انقلابی شد.

در ادامه نشست دکتر ثریا احمدی مدیر مرکز پایش مسئولیت اجتماعی و فرهنگی جهاد دانشگاهی به تبیین برنامه های این مرکز پرداخت و افزود هویت بخشی به شبکه کنشگران مسئولیت اجتماعی و ایجاد پیوند شبکه کنشگران با نظام دانش از جمله مهم‌ترین برنامه‌های مرکز است.

همچنین دکتر سعید میزرایی مشاور رئیس واحد شهید بهشتی خواستار حمایت مجلس شورای اسلامی از فعالیت های جهاد دانشگاهی در زمینه مسئولیت اجتماعی شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این نکته که محدوده مسئولیت اجتماعی در حوزه اخلاق، که فصل مشترک همه جوامع است، قرار دارد افزود:”برای فعالیت در این زمینه در ابتدا باید مصادیق مسئولیت اجتماعی تعریف شود تا از پراکنده‌کاری پرهیز ‌شود. ضمن اینکه باید مشخص ‌شود که کدام سازمان‌ها در حیطه مسئولیت اجتماعی مسئول هستند در ادامه اشاره کردند با تعریف این مصادیق، می‌توان در زمینه مسئولیت اجتماعی و فرهنگی گام های اساسی برداشت.

در پایان جلسه حکم انتصاب آقای دکتر غلامرضا منتظری به عنوان عضو شورای راهبری مسئولیت اجتماعی توسط آقای دکتر عیسی علیزاده به ایشان اعطا گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *