آخرین خبرها

مشروح خبر

انعقاد تفاهم‌نامه جهادهای دانشگاهی شهید بهشتی و استان مرکزی برای رفع معضل ضایعات سنگ محلات

انعقاد تفاهم‌نامه جهادهای دانشگاهی شهید بهشتی و استان مرکزی برای رفع معضل ضایعات سنگ محلات

در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ که در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفت‌وگو برگزار شد، تفاهم نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی شهید بهشتی و جهاد دانشگاهی استان مرکزی به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد شهید بهشتی، بر اساس این تفاهم نامه با همکاری جهاد دانشگاهی واحدهای شهید بهشتی و استان مرکزی و بخش‌های اقتصادی استان همچون اداره کل صعت، معدن و تجارت، اداره صمت شهرستان محلات، محیط زیست استان مرکزی و … دو اقدام اساسی در راستای استفاده مفید از ضایعات و باطله ها و نخاله های معادن سنگ محلات صورت خواهد گرفت.

به نقل از ایسنا، علی اصغر غفاری زاده رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: یکی از معضلات شهرستان محلات که یکی از قطب های معدن کشور است، مسائل زیست محیطی است که در نتیجه فعالیت معادن در این شهرستان اتفاق افتاده و یکی از این معضلات دپوی عظیم ضایعات و نخاله های معادن و سنگبری‌ها در چند نقطه از این شهرستان است که هم آلودگی زیست محیطی را رقم زده و هم منظر نامناسبی را برای این شهرستان توریستی ایجاد کرده است. بر این اساس، یکی از دو اقدام یاد شده در قالب این تفاهم نامه استفاده از این نخاله ها در تولید برخی محصولات و ایجاد ارزش افزوده از این طریق است.

وی افزود:”در صورت اجرایی شدن این مهم، بر اساس کار آزمایشگاهی انجام شده در این رابطه می توان ۱۰ محصول را از این باطله ها تولید کرد که در بخش هایی همچون صنعت ساختمان، صنایع و حتی خوراک طیور کاربرد دارند و از این طریق برای شهرستان و استان ارزش افزوده ایجاد می شود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *