آخرین خبرها

مشروح خبر

برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی طرح سرباز مهارت استان تهران

برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی طرح سرباز مهارت استان تهران

اولین نشست هم‌اندیشی طرح سرباز مهارت استان تهران با حضور نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح و جهاد دانشگاهی به میزبانی معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد شهید بهشتی، در ابتدای این نشست گزارشی از برگزاری دوره‌های آموزشی «مهارت‌های زندگی» و «آشنایی با مهارت عمومی اشتغال و کارآفرینی» ارائه گردید. بر طبق این گزارش، از آغاز این طرح در اردیبهشت 1400 تاکنون، در مجموع 9591 سرباز در 5 مرکز آموزشی منتخب نیروهای مسلح شامل شهید انشایی نزاجا، شهید اسدی دژبان آجا، شهید خضرایی نهاجا، شهدای وظیفه نزاجا و کهریزک ناجا تحت آموزش قرار گرفته‌اند. در ادامه هر یک از مدعوین به بیان مشکلات و پیشنهادهای خود برای بهبود برگزاری دوره‌‌های آتی این طرح پرداختند.

مسئول اجرایی طرح سرباز مهارت در جهاد دانشگاهی شهید بهشتی ضمن تشکر از مسئولین مرکز شهدای وظیفه نزاجا در فراهم‌سازی بستری مناسب برای برگزاری دوره، گفت :”با توجه به متفاوت بودن این دوره‌های کاربردی با برنامه های عادی مراکز آموزشی نیروهای مسلح و بازخوردهایی که از سربازان وظیفه دریافت شده، با استقبال خوبی از سوی سربازان وظیفه مواجه شده ایم.” آقای عنبرستانی در ادامه پیشنهاد کرد:”با توجه به زمان محدود دوره آموزشی سربازی که در دوران کرونا نیز کاهش یافته است، بهتر است کتاب‌های تهیه شده توسط جهاد دانشگاهی برای این دوره‌ها به عنوان هدیه در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا در آینده نیز امکان بهره‌مندی از آن‌ها را داشته باشند.”

برگزاری این دوره‌ها برای تمام سربازان وظیفه، برگزاری دوره‌ها در سه ماه پایانی خدمت به منظور حفظ یادگیری‌ها،  ارائه جزوه‌های فشرده‌ و با موضوعات متنوع‌تر، افزایش ساعات دوره‌ها و نیز ادامه برگزاری منظم جلسات هم‌اندیشی از دیگر پیشنهادهای ارائه شده در این جلسه بود.

گفتنی است این دوره های آموزشی تا پایان سال 1400 ادامه خواهد داشت و هر ماه برای سربازان وظیفه مستقر در مراکز آموزشی نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *